Esport! Czym jest i dlaczego staje się coraz bardziej popularny?

E-sport (electronic sports) – sport elektroniczny, jest formą rywalizacji, w której zawodnicy (gracze) rywalizują między sobie w grach komputerowych. Popularność zyskał dopiero w ostatnich latach, lecz początki sięgają roku 1995. Turniej w grę Doom zorganizowany przez Windows, którego zwycięzcą został Dennis „Thresh” Fong dał początek sportom elektronicznym. E-sport różni się od rekreacyjnego grania tym, że nie jest formą zabawy, a gracze traktują rozgrywki na poważnie.Największe pojedynki możemy nawet obstawiać u bukmacherów, a mecze są rozgrywane na żywo z udziałem publiczności. Wirtualne sporty u bukmacherów cieszą się więc coraz większą popularnością.

Wzrastająca popularność e-sportu

W ostatnim czasie e-sport rozwija się w zaskakującym tempie, z roku na rok zyskując to coraz większą popularność. Zwolenników elektronicznego sportu ciągle przybywa. Dzieje się tak z wielu powodów. Wiąże się to z komputeryzacją społeczeństwa, dużą popularnością gier komputerowych, a przede wszystkim z wciąż wzrastającą popularnością rozgrywek sieciowych (StarCraft, CounterStrike, Quake, League of Legends).

Rozwój technologii, branży komputerowej i Internetu sprawił, że rywalizacja w kafejce internetowej pomiędzy przyjaciółmi przerodziła się w międzynarodowe turnieje oglądane przez miliony osób. Obecnie e-sport staję się coraz poważniej traktowaną dyscypliną sportową, sponsorzy i nagrody pieniężne przyciągają nowych graczy pragnących spróbować swoich sił w tej konkurencji. Prawa do transmisji wydarzeń zaczynają wykupować stacje telewizyjne. Nic w tym dziwnego sport elektroniczny przyciąga ogromną widownie, a to wiąże się z dużymi zyskami.

Finał Mistrzostw Świata 2018 w League of Legends obejrzało 205 mln osób. E-sport możemy znaleźć także w ofertach bukmacherów. Wraz ze wzrostem popularności tego typu turniejów firmy bukmacherskie zaczęły wprowadzać możliwość obstawiania takich wydarzeń. Napędzając tym samym rozwój e-sportu. Pierwszym w Polsce zakładem umożliwiający obstawianie wyników w meczach sportu elektronicznego był STS. Rosnące zainteresowanie ze strony graczy jak i widzów sprawia, że w tę dziedzinę sportu inwestują coraz to większe koncerny. W tym tempie rozwoju e-sport może stać się konkurencją dla tradycyjnych sportów w najbliższym czasie.

Dodaj komentarz