Ekologiczne podejście w e-commerce – dlaczego to takie ważne?

Wiele firm zmienia obecnie swoje podejście na bardziej ekologiczne. Nowe opakowania produktów, stosowanie przyjaznych środowisku materiałów, ograniczanie tzw. śladu węglowego. To tylko część z prowadzonych przez przedsiębiorców działań na rzecz zrównoważonego handlu i stawiania na bardziej ekologiczne rozwiązania, które są obecne także w sprzedaży internetowej. Dlaczego ekologia w kontekście e-commerce jest tak ważna? Przekonaj się, jak dbać o planetę, prowadząc własny biznes!

Ekologiczna paczka

Branża e-commerce prężnie się rozwija – dlatego jej wpływ na środowisko jest coraz bardziej zauważalny. E-commerce, szczególnie jeśli jest oparty na modelu biznesu pośredniego, opiera się o wysyłkę towaru do klienta. Po udanym zakupie w sklepie internetowym należy jak najszybciej dostarczyć produkt do nabywcy w stanie nienaruszonym. Czy istnieją rozwiązania, które gwarantują bezproblemową dostawę bez narażania towaru na uszkodzenia przy jednoczesnym dbaniu o środowisko?

Podstawą troski o ekologię jest oparcie biznesu o model uwzględniający odpowiedzialność społeczną (CSR – Corporate Social Responsibility). Odpowiednie materiały do pakowania przesyłek stanowią filar takich działań, przede wszystkim ze względu na ilość zasobów potrzebnych do produkcji kartonów i folii oraz liczbę wysłanych przesyłek, która w 2021 roku w Polsce wyniosła ponad 620 milionów.

Na tym obszarze rozwiązaniem wartym uwagi jest używanie kartonów wielokrotnego użytku. Opakowania specjalnie zaprojektowane do wykorzystania podczas kilku wysyłek są świetną alternatywą dla standardowych paczek. Zastosowanie takich przesyłek pozwoli w długiej perspektywie zmniejszyć wpływ biznesu na środowisko. Więcej o tym, jak ograniczyć szkodliwe działania i prowadzić swoją firmę z troską o środowisko, przeczytasz na stronie: https://kurierekspres.pl/category/ecommerce/

Wiele sklepów coraz częściej decyduje się też na ograniczenie zużycia papieru podczas wystawiania dokumentów, takich jak np. paragon czy faktura. Większość firm z sektora e-commerce wysyła obecnie do konsumenta potwierdzenie zakupu poprzez e-mail. Gdy takie rozwiązanie nie jest możliwe, można zastanowić się nad korzystaniem z papieru – ale z odzysku. Drugie życie makulatury to mniejsze koszty dla Ciebie i Twojej firmy… oraz większa troska o środowisko.

Ekologiczne rozwiązania w transporcie

Transport jest jednym z głównych czynników napędzających zanieczyszczenie powietrza, zwłaszcza w większych miastach. W związku z tym wiele przedsiębiorstw wprowadziło do swojej floty pojazdy o ograniczonej emisji. Kolejnym proekologicznym rozwiązaniem w dostarczaniu paczek są Paczkomaty. Dzięki nim dystanse, jakie pokonują kurierzy w celu dostarczenia pojedynczej przesyłki, udało się znacznie ograniczyć. Paczkomaty sprawiły, że wiele osób może otrzymać upragniony produkt z tego samego miejsca, a ślad węglowy powstający w trakcie transportu jest o wiele mniejszy niż w przypadku dostawy do domu. Jeśli zależy Ci na tym, aby prowadzić biznes w bardziej ekologiczny sposób, warto rozważyć dodanie wysyłki „na Paczkomat” do oferty Twojego sklepu.

Dodaj komentarz