Druk ulotek reklamowych – co warto wiedzieć? Dlaczego warto drukować ulotki?

W czasach, gdy prężnie rozwijają się różne formy reklamy internetowej, tradycyjne metody marketingu mogą wydawać się przestarzałe. Czy tak naprawdę być musi? Zastanawiamy się, czy warto zainwestować w druk ulotek oraz przedstawiamy najważniejsze informacje na ten temat.

Ulotki reklamowe – czy warto?

Druk ulotek reklamowych pozwala na przyciągnięcie uwagi odbiorcy (tolek.com.pl), szczególnie podczas konferencji, eventów, wydarzeń lokalnych, podczas których firma chce zaprezentować swoje usługi/produkty. Przyznaj, że wtedy strona internetowa czy reklama Google Ads nie na wiele się przyda.

Ale to tylko jeden z przykładów – tak naprawdę ulotki to wciąż jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Może rozdawanie ich przypadkowym ludziom na ulicy nie ma większego sensu, ale już podczas branżowych spotkań jak najbardziej. Można je również dołączać do zamówienia, aby zainteresować kupujących pozostałą ofertą.

Aby jednak były atrakcyjne i faktycznie przyciągały uwagę, muszą spełniać kilka warunków. Dlatego sprawdź, co warto wiedzieć o druku ulotek reklamowych.

Projekt ulotki reklamowej

Najważniejszy jest projekt ulotki reklamowej. Musi być czytelny, przejrzysty, estetyczny. I tutaj od razu mamy jedną radę – zanim przystąpisz do realizacji takiego projektu lub zlecisz go grafikowi, zapoznaj się z najpopularniejszymi, uniwersalnymi formatami ulotek. Taką informację uzyskasz w drukarni. Dlaczego jest to istotne?

Ponieważ ulotki mogą być proste, składane, mieć różne kształty i wymiary. Jeśli masz ograniczony budżet, dobrze byłoby wybrać standardową formę i do niej dopasować projekt. Zwykle specyficzne wymagania wymagają większego nakładu pracy ze strony drukarni, są więc po prostu droższe.

Wracając już do samego wyglądu ulotki. O co trzeba zadbać? Podstawą jest krótkie, chwytliwe hasło reklamowe, które już na pierwszy rzut oka przyciągnie uwagę. Następnie można przejść do opisu profilu firmy bądź też jej poszczególnych produktów. Przy czym przekaz musi być czytelny i interesujący. Im krótsza, lecz jednocześnie konkretna informacja, tym lepiej.

I choć treść jest ważna, to nie mniejszą uwagę należy poświęcić oprawie graficznej – pamiętaj, ludzie są wzrokowcami i drobno zapisany tekst raczej nie sprawi, że będą chcieli się z nim zapoznać. Ciekawym rozwiązaniem jest też umieszczenie na ulotce kodu rabatowego, który zachęci do pierwszych zakupów.

Druk ulotek – podstawowe kwestie

Projekt ulotki to jedno, ale oprócz tego ważne jest, jak ona jest wydrukowana. Jeśli kolory będą wyblakłe lub wręcz przeciwnie, zbyt krzykliwe, to raczej nikogo to nie zachęci do obejrzenia materiałów reklamowych. To samo będzie, gdy zostaną one wydrukowane na słabej jakości papierze, który zdąży się pognieść, zanim jeszcze komukolwiek rozdasz ulotkę.

Musisz więc zadecydować nie tylko o jej kształcie i formacie, ale także o obróbce introligatorskiej, rodzaju i gramaturze papieru czy o dodatkowym zabezpieczeniu w postaci folii.

Doświadczeni pracownicy drukarni pomogą Ci w wyborze optymalnego rozwiązania, zarówno pod względem jakości, jak i budżetu. Na koniec mamy dobrą informację – zwykle druk ulotek jest szybkim procesem, dlatego jeśli przypomnisz sobie o tym na kilka dni przed ważną konferencją, to nie wszystko jeszcze stracone.

Dodaj komentarz